Jumaat, November 07, 2008

"BREAKFAST" RAYA...



Buat julung-julung kalinya dalam sejarah PAS Semenyih telah mengadakan satu jamuan`Breakfast’ Raya pada 26 Okt. 2008/26 Syawal 1429. Tujuan diadakan program tersebut adalah untuk menggantikan jamuan hari raya yang biasa diadakan sempena bulan Syawal yang lalu.

Kebiasaannnya masyarakat Malaysia khususnya bangsa Melayu yang beragama Islam bila tiba sahaja kedatangan bulan Syawal akan mengadakan rumah terbuka, selalunya diadakan pada waktu petang ataupun malam dengan juadah yang bermacam-macam.

Tapi lain pula yang diadakan oleh PAS DUN Semenyih, kita mengadakan jamuan minum pagi raya atau `breakfast raya’ dari jam 7.30 pagi – 9.30 pagi dengan hanya menyajikan makanan seperti roti canai, kuih-muih dengan minuman teh tarik dan teh `o’. Walaupun dengan hanya jamuan yang ringkas ini masyarakat berbilang kaum dan bangsa hadir bersama-sama untuk memeriahkan `breakfast raya’ tersebut.




Melihat perkara ini misi dakwah PAS dengan slogan `PAS UNTUK SEMUA’ telah berjaya direalisasikan oleh PAS DUN Semenyih dengan meruntuhkan sentimen perkauman sempit dengan kehadiran masyarakat pelbagai kaum seperti Melayu, Cina, India dan Orang Asli khususnya di DUN Semenyih telah membuktikan apa yang dilaungkan oleh UMNO sejak kebelakangan ini hanya omongan politik murahan sahaja.



Majlis tersebut juga diserikan oleh kehadiran beberapa pemimpin dari Pakatan Rakyat Hulu Langat, Ketua-ketua Kampung dan juga Ahli Parlimen Hulu Langat YB. Dr. Che Rusli B. Che Mat. Dengan kehadiran YB Dr. Che Rusli B. Che Mat dalam majlis tersebut telah berjaya mengerat dan menyegarkan lagi hubungan diantara wakil rakyat dan masyarakat setempat.

Insyallah, acara ini akan menjadi acara tahunan bagi Pakatan Rakyat Semenyih khususnya Parti Islam SeMalaysia (PAS) DUN Semenyih.

2 ulasan:

Sheikh Sambal berkata...

Bila Brakfast Raya ni buat tn sheikh...tak di nyatakan tarikhnya...

Majlis Tindakan DUN N.24 Semenyih berkata...

Thanks Bro......ana dah masukkan tarikhnya....