Jumaat, Oktober 02, 2009

Majlis Dialog & Berbuka Puasa Kelab Penyokong

Kelab Penyokong PAS (India) Semenyih bersama MTD Semenyih telah mengadakan satu majlis dialog bersama Ahli Parlimen Hulu Langat dan Majlis Pimpinan Tertinggi PAS Kawasan Hulu Langat berserta majlis berbuka puasa yang julung kalinya diadakan di DUN Semenyih ini pada pada 23 Ramadhan 1430 bersamaan 12 Sept. 2009 yang lalu bertempat di padang bersebelahan Sekolah Jenis Kebangsaan (Tamil) Rinching. Segala urusan perbelanjaan, khemah termasuk tempat solat bagi umat Islam dan sebagainya telah ditaja dan disediakan oleh Kelab Penyokong PAS tersebut. Inilah yang dinamakan hikmah kemenangan.

Kehadiran masyarakat India pada malam tersebut amat memberangsangkan kerana mereka ingin berkenalan dengan lebih dekat lagi pimpinan PAS Kawasan Hulu Langat dan Ahli Parlimen Hulu Langat YB Dr. Che Rusli B. Che Mat.


Didalam majlis tersebut beberapa soalan telah diajukan kepada pimpinan PAS Kawasan termasuk soalan yang sedang panas ketika itu berkenaan pembinaan kuil di Shah Alam dan juga mereka ada mengajukan soalan tentang jikalau PAS memerintah Malaysia bagaimana dengan nasib masyarakat India nanti dan juga tentang slogan `PAS For All', adakah dengan slogan ini Parti Islam SeMalaysia (PAS) akan membuka keahlian kepada masyarakat bukan Islam serta beberapa soalan lain lagi yang berkaitan dengan masyarakat India. Alhamdulillah semua soalan tersebut telah dijawab oleh pimpinan PAS Kawasan Hulu Langat dan mereka amat berpuashati dengan jawapan yg diberi.

Diharap program ini dapat berterusan sampai bila-bila supaya ukhwah diantara pemimpin dan ahli-ahli PAS bersama masyarakat bukan Islam di Malaysia ini khususnya di DUN Semenyih dapat berkekalan supaya mereka memahami dengan lebih mendalam lagi apa yang diperjuangkan oleh PAS selama ini serta kita sama-sama dapat merealisasikan slogan "PAS FOR ALL".

Tiada ulasan: